čtvrtek 21. dubna 2016

Patchwork je..


.. tradiční, ale i moderní. Titěrný a odsuzovaný, ale i návykový. Patchwork je všechno, co si jen dokážete představit z látek, které se vám líbí. Někdo rád pidi vzory plné kytiček, někdo jednobarevné látky, někdo si pomůže látkami jedné kolekce, které spolu ladí. Stačí jen trocha představivosti a malinko citu pro barvy a můžete vytvořit malé umělecké dílo. V severském jednoduchém designu nebo veselé a barevné. 

I tomu, kdo se bojí malování a svou vlastní látku si netroufá navrhnout, dovoluje patchwork dělat s látkami divy. Protože i když jako já sjedete během jednoho odpoledne (kdy vám děti hlídají rodiče a vy se tak můžete svobodně válet) celý pinterest, pak si stejně vyberete jiné látky a  vznikne tak originál, který je jen váš. 

Uznávám, že jsem patchworku minimálně ve své hlavě během posledních dní docela propadla. Líbí se mi v podstatě nekonečné možnosti, nápad kombinovat patchwork s výšivkou (hlavně ta Sashiko výšivka na tašce mě nadchla), to, že můžu ušít krásný a jednoduchý polštář z pár minut nebo se několik hodin přepečlivě a soustředěně piplat s černobílým kosodélníkovým. Přesně podle aktuální nálady.

Pokud někoho patchwork zaujal, mrkněte i na jeden z mých prvních příspěvků na tomto blogu - tady - a taky na můj pinterest do složky Patchwork, kde jsou všechny obrázky z koláže i s odkazem na zdroj. A taky je tam spousta dalších zajímavých quiltů - třeba tato nádherná deka.

Zajímavý blog (nejen) o patchworku píše Míša.



Žádné komentáře:

Okomentovat