středa 20. dubna 2016

Můj patchwork


Podařilo se mi minulý týden dodělat všechny starší resty. Moc se mi tím ulevilo, čas od čau potřebuji mít před sebou čistý stůl. Nějak mě to ale vyčerpalo a místy jsem se musela dokonce nutit, abych ke stroji zasedla. Tenhle pocit moc často nemívám, i když se za posledních pár měsíců moje doba strávená u stroje několikanásobně prodloužila, pořád je to pro mě radost a relax (no dobře, až na ty párací chvilky :)) 

Jako terapii pro tohle šicí nechutenství jsem se rozhodla použít patchwork. Často a ráda si na pinterestu procházím všelijaké (většinou zahraniční) patchworkové projekty a už dlouho si na něco brousím zuby. Nadchlo mě v poslední době hlavně sešívání jednobarevných látek. A kombinování barev mě hrozně baví. 

Nějakou dobu jsem s potěšením strávila právě s výběrem barev, pak si pomaličku pošušňala při překreslování střihu a pomalém stříhání látek. Žádné počítání času a přemýšlení, jestli výsledek prodám z takovou cenu, aby se mi čas s ním strávený vyplatil. Návod podle mé oblíbené Bellet ze starších čísel Love Bellet Fabrics. Krok po kroku výborně popsán a mnou pečlivě přepečlivě proveden. Vyzkoušela jsem si všechny ty zámečky, nezbytné rozžehlování a sežehlování švů po každém kousku šití. A ta radost, když mi jednotlivé švy díky vší téhle pečlivosti sedly! Úplné blaho!

Asi po dvou hodinách šití jsem vítězoslavně šla rozprostřít ušitou prostírku pod vázu s tulipánem. Muž si ťukal na čelo, jestli jako tenhle kousek "hadru" jsem tam tak dlouho šila. Nijak mě to ale nerozhodilo, jeho přístup k rozstříhání látek jen proto, abych je pak znovu pracně sešila, už znám. 

Prodávat bych patchworkové věci nechtěla ani za nic. Protože čas s tím strávený je nekonečný a to málokdo, kdo to nezkusil, pochopí a zaplatí. Po téhle jedné prostírkové zkušenosti mi ale připadá, že je to taková "vyšší dívčí" pro ty, kteří šijí. Zkouška pečlivosti, přesného měření a rovného šití. A když člověk zjistí, že to jde a švy sedí, a umí si najít a zkombinovat pěkné látky, musí tomu podle mě propadnout. 

Je asi celkem vtipné léčit nechuť k šití šitím, ale funguje to! Takže teď zase hurá na jeden organizér, kabelku a velkou výzvu - společenský batoh.

Žádné komentáře:

Okomentovat