sobota 16. října 2021

Využít každý decimetr aneb jak u šití vytvářet co nejméně odpadu

 



Kdo šije ví, jak moc odpadu u šití vzniká. Příliš malé kousky už se použít nedají, i když i ty mám občas tendenci schovat na patchwork v předaleké budoucnosti, kdy určitě budu mít na něj čas.

Proužky látek široké alespoň sedm až osm centimetrů se ale dají parádně použít například na penály. Můj rozměr, ze kterého šiju penály, je 24x8 cm. I u výztuh nebo u nebělené podšívkové látky mi takovéto pruhy látek při stříhání na batohy, toaletky nebo obaly vznikají, dávám si je stranou a jednou za čas ušiju kupičku penálů. Na psací potřeby, pastelky, šminky, kartáčky nebo na drobnosti v kabelce.

Odstřižky, které jsou svým vzorem spíše na výšku, zužitkuji na záložky do knihy, v plánu mám i gumičky do vlasů, na ty jsou odstřižky jako dělané.



Když jsem o tomto spotřebování látky do posledních centimetrů psala na svém instagramu, sešlo se mi tam pár dalších tipů, předávám tedy dál: 

Krom penálů, záložek nebo gumiček do vlasů ještě můžete ušít (pratelné) odličovací tampónky nebo dětem spodní prádlo - dospělácké klidně taky, na to ale padne více materiálu.

Malé odstřižky látek se dají využít na mozaikové tvoření s dětmi  - krásně vzorované látky děti určitě nadchnou. Umím si představit krásně barevný podzimní strom z malých odstřižků nebo návrh parádních princeznovských patchworkových šatů.  

Až se dostatečně s dětmi vyřádíte a pokud vám něco zbyde, zkuste pytlíček odstřižků nabídnout ve školce nebo i ve škole, u nás za ně byli loni moc rádi.

Zbytky nití, výztuh a dalších jinak už nevyužitelných kousků se dají střádat a jednou za čas z nich udělat výplň do sedáku nebo do polštářku. Jen pozor, ať se vám tam nezatoulá zlomená jehla.


Krásný víkend mějte...












Žádné komentáře:

Okomentovat