neděle 3. října 2021

Toaletka a Apolenka z modrotisku

 



Ani nechtějte vědět, jak dlouho mám doma tento strážnický modrotisk. Předlouho. Nejdříve jsem nevěděla jak ho správně předeprat, aby se pořádně vymáchalo přebytečné indigo, pak jsem nevěděla na co přesně ji chci použít - přece jen jí mám jenom kousek.

Před dvěma týdny jsme ale na poslední chvíli stihli navštívit expozici o modrotisku v našem muzeu - a to doslova, za námi už sundávali obrázky ze zdí. A tam mě modrotisk znovu uchvátil. Ty vzory, ta nádherná modř a ty přenádherné obrázky Veroniky Vlkové a Jana Šrámka, které vznikly pro knihu Apolenka z modrotisku. K tomu výklad přímo od naší nové vedoucí muzea a výtvarná dílna pro holky, kde si pomocí jednoduchých razítek mohli zkusit natisknout své vzory.

S modrotiskem pro mě nádherným moderním způsobem pracuje i Zuzana Osako, která mimo jiné navrhovala i kolekci oblečení pro české sportovce na letošní olympiádě. 

Apolenku z modrotisku jsme si v muzeu hned koupili a ócháme a ácháme u ní i doma. Já tyhle příběhy na způsob Krteček a kalhotky, které dětem na jednoduchém a poutavém příběhu něco vysvětlí, mám strašně ráda. A když k tomu jsou tak nádherné obrázky... Asi mě chápete, že takovouto knížku o látkách a vzorech prostě musíme doma mít.

Hned ten týden jsem svůj půlmetr modrotisku pořádně vymáchala a ušila toaletku. A začínám pátrat po některých vzorech, které mě na výstavě zaujaly nejvíce. Tak snad mi to nebude trvat zase několik let ...

......

Toaletku najdete tady, zatím mám látku jen tak na tři až čtyři kusy. Čímž vás samozřejmě nechci vůbec stresovat :)











Žádné komentáře:

Okomentovat