středa 25. listopadu 2015

Výztuhy


Během současné předvánoční šicí horečky jsem přišla trochu více na kloub výztuhám. Lépe řečeno: odhalila jsem, že pro nádherné zahraniční látky je na kabelky, taštičky a jiné serepetičky jejich použití nezbytné. Látky jsou jemné, nízkogramážové a pokud se výztuhou nepodžehlí, je výsledek takový nějaký plandavý a neprofesionální. Takže toaletky, pouzdra, psaníčka, kabelky ... všechno podžehlit. 

Pro tyto účely (podžehlení vnější designové látky) jsem navždy odsoudila klasický nažehlovací vlizelín 120 g. Svou silou (nebo spíše tenkostí) si o použití skoro říká, i cena je příznivá, ale není dobré se nechat zmást. Vždycky, když jsem skoro dokončené dílo převrátila z rubu na líc, při protáčení a nutném zmuchlání látky se na látce vytvořily nevzhledné vlnky. Lepidlo se asi v místech přehnutí látky odlepilo a bylo to. Proto teď tenhle levný vlizelín používám jen na podšívky, a to ještě jen na ty, které nejdou příliš vidět (vnitřky kapes a podobně).

Vnější designovou látku jsem si zvykla podžehlovat více než dvakrát dražší výztuhou s názvem S 320 (cena okolo 180 Kč za metr čtvereční). Ta se tváří, že vydrží bez vlnek navždy, látku pěkně vypne a zpevní, výsledek je o sto procent lepší než bez výztuhy nebo s levnou výztuhou.

Na podšívky mi připadá dobrá výztuha s názvem Vefix ( kolem 120 Kč za metr čtvereční). Nezpevní látku tak, jako S320, spíše jakoby podšívkové látce zvýší gramáž. Ale taky vypadá, že se ani po čase nebude vlnit.

Na výztuhu podšívky kabelek zatím používám pevný Ronar nebo ronopast (160 + 20g). Po čase ale udělá s látkou to, co jsem výše psala o vlizelínu. Mám proto zálusk na Vefix 300 + 20g. Cena vychází přibližně stejně jako u Ronaru (asi 150 Kč za metr čtvereční). V popisu se píše, že je pružný a přitom pevný, tak vyzkouším, třeba bude fungovat lépe a "vlnit" méně.

Můj oblíbený obchod na výztuhy a celkově na šicí pomůcky všeho druhu je Ragos v brněnském Králově Poli, kde se dá všechno v eshopu zakoupené osobně vyzvednout.


Žádné komentáře:

Okomentovat