pátek 12. února 2021

Čelenka - návod




Měla jsem během minulého víkendu asi 28 hodin sama na sebe. Dala jsem si za úkol celý čas neprouklízet (i když by si to naše domácnost bezesporu zasloužila) ani nešít nic se značkou Lochta.

Zdá se to jako jednoduchý úkol, ale ono to k oběma věcem tak strašně svádí! Jenomže to si pak člověk sice může odškrtnout pár položek na seznamu a zmenší se jeho nestíhací skóre, ale ten osvěžující pocit z tak ojedinělého víkendu se tím nějak vytratí.

Takže jsem jen definitivně schovala do krabice vánoční výzdobu, uklidila předsíň, kterou už se skoro nedalo projít, a roznesla na svá místa pár dlouhodobějších hromádek.

A ušila si černý rolák (střih podle prosikulky.cz, mírně upravené manžety a délka roláku), černou čepici a tři čelenky. Juch. 

V sobotu se mi i dařilo držet si líné pracovní tempo. Vychutnávat si uklizenou kuchyň, kterou zase hned nezaneřádíte přípravou večeře/oběda/snídaně/svačinky. A užívat si dvouminutovou přípravu jen jednoho jídla - to mě dostane vždycky. Co já jsem s tím volným časem dělala než jsme měli děti?


...


Pokud si chcete o víkendu udělat radost, už jste někdy na stroji ušily alespoň polštář a máte půl hodiny času mám pro vás tip na rychlošití se zárukou úspěchu. Čelenku určitě zvládnete. A klidně i bez overlocku, na obyčejném stroji. 


Moje čelenka je z pruhu úpletu (můžete ušít i z trička) 54 x 23 cm. Po dlouhé straně ji složíte na půl lícovou stranou dovnitř - vznikne dlouhý had. Sešpendlíte. Po celé jedné dlouhé straně prošijete, dvě krátké strany necháte nesešité. Otvorem v jedné z krátkých stran protočte budoucí čelenku lícem ven. A teď začíná trochu náročnější fáze, spíše ale psychicky. Je nutné krátké strany přiložit k sobě lícem a po celém obvodu krátkých stran k sobě přišít. Dvě třetiny na stroji, zbytek v ruce, z líce, nejlépe matracovým/neviditelným stehem. Zní to teď možná složitě, ale až budete mít protočeného hada, dojde vám jak to myslím. Doporučuji nechat si na ruční šití kus čelenky z vnitřní strany - i kdyby se ruční sešití příliš nevyvedlo, nikdo ho neuvidí.

V pohodě to všechno lze šít na obyčejném stroji, zvolte ale cikcak steh, jinak by vám při pružení úpletu švy praskaly.


Tak šití zdar a těším se, že se pochlubíte s výsledky...





Žádné komentáře:

Okomentovat