sobota 18. dubna 2020

Velikonoce 2020



Jako letos skoro všechno, i Velikonoce byly jiné. Bez velikonočních obřadů v kostelích, bez mazanců (droždí se na několik týdnů stalo u nás těžko sehnatelným artiklem), bez koledníků. Doba koronavirová nás uzavřela doma, na zahradu, tváře nám schovala pod roušky.

Velikonoce jsme po delší době trávili jen sami se sebou, v pěti. Krásného počasí jsme využili k výletům do pečlivě vybíraných míst bez turistických stezek, kde jsme potkali minimum lidí. Na Velký pátek jsme si spolu prošli lesní křížovou cestu i se čtením všech zastavení, pro holky i pro nás, myslím, velký zážitek. Perníčky jsme upekli i kraslice nazdobili. Jen tak, pro sebe. Sára se naučila jezdit na odrážedle - konečně do něj letos dorostla.

V pondělí jsme holkám v duchu anglických tradic poschovávali čokoládová vajíčka po zahradě, což sklidilo velký úspěch. Nejspíš z toho bude tradice.

Hodně jsme o všem mluvili a četli a holky tak možná zase o kousek lépe chápou smysl Velikonoc.

Dobře nám spolu bylo. A je ...












5 komentářů:

  1. Baru, my Velikonoce prožili podobně. Podobně hezky. Přála bych to všem! Mějte se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, super! V jinakosti je krása.. Taky se mějte moc hezky! B.

      Vymazat
  2. Baru, peču kváskový chléb, kdybys potřebovala kvásek, případně zkušenosti, stačí říct. Co se týče droždí, u Halouzků v Brněnce mají vždy, majitel totiž vlastní i pekárnu, takže droždí se tam dá vždy koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matildo, už ho mám! Od Halouzků. A před chvílí jsem vyndala z trouby i mazanec - už se těším na snídani :) Měla jsem tam zálusk jít už před svátky, ale vypekli mě a v sobotu měli zavřeno. Ale je teda mňamózní, s klasickou kostkou se nedá srovnat - už si tam pro něj budu chodit asi pořád. Na kvásek sbírám odvahu.. Třeba najdu a ozvu se - moc moc dík! B.

      Vymazat
    2. Já kupuji droždí jenom u něj, dávám si jej i do mražáku, když jej mám víc (to jsem se naučila od mamky). Kváskový chléb je nej, naši doma už jiný nechtějí, takže teď v karanténě peču cca 6 chlebů týdně. Není to opravdu těžké, až opadne trochu ta pandemie, stavím se u tebe s kváskem.

      Vymazat