středa 10. dubna 2019

Lustr





O origami lustru jsem básnila už před lety tady.

Uběhla spousta času (jak to tak u nás bývá), vyzkoušela jsem některé slepé varianty, pak to celé zase znovu na další měsíce odložila, až minulý týden to klaplo.

Chtěla jsem původně lustr ze starých map. I když jsou velké dost, na stínidlo byly i tak moc malé. Slepovat je by nevypadalo dobře.

Jako problém se ukázalo i to, že většina origami skládanek se v dolním okraji zužovala a "kradla" tak světlo.

Takže nakonec je to origami jen napůl - při skládání se dost stříhá - návod tady. Zato je to celé úžasně jednoduché.




Náš lustr je ze čtyř archů obyčejného tvrdého papíru velikosti A1 slepených dohromady. Poloměr kruhu, ze kterého se následně tvoří šestiúhelník, je - myslím - 48 cm. Zapomněla jsem si to číslo bohužel napsat a má skleróza se ukázala větší než jsem čekala. Kabel je textilní.

Kdybych sehnala papír velikosti dvakrát A0, rýhovala a asi nějak (ale jak?) lépe použila lepidlo, aby se papír ve spojích po zaschnutí nevlnil, byl by výsledek ještě o dost lepší.

I tak je to ale obrovský rozdíl sedět po letech zase pod lustrem a ne pod změtí kabelů zakončených žárovkou ..



Žádné komentáře:

Okomentovat