pátek 1. září 2017

Napruhovano



Moje letošní tvořivá dílna se po loňských zkušenostech obešla bez jehel a nití. Dost lidí se totiž bojí, že nedovedou šít rovně (pěkně, rychle), a tak loňské pohankové polštářky nebo cestovní polštářky ve tvaru panenky moc úspěchu nesklidily.

Šicí dílna je ale šicí dílna, a tak jsem se držela alespoň látek. Pro děti jsem našila záložky do knihy z omalovávací látky (černobílá obrázková látka ve třech motivech), k tomu fixy na textil. Některé to chytlo tak, že si omalovali i pouzdro nebo rovnou několik záložek najednou. Pár mi jich zbylo a pokud mi je holky všechny neomalujou - jen za dnešek padly tři kousky :)) - šoupnu je brzy na Fler.

Ale to hlavní, co mě samotnou pár dnů před Tvořením napadlo, byl slon z odstřižků. Je to šíleně jednoduché (pokud použijete třeba jen jednu látku - co ji sladit s látkou polštářů, závěsů, ..?)) nebo z toho může být celovečerní "projekt" (pokud se rozhodnete použít tenoučké proužky). 

Odstřižky nalepíte těsně vedle sebe na papír A4, na další papír si nakreslíte obrys slona (nebo klidně i něčeho jiného) a vystřihnete jej. Musíte vystřihnout tělo zvířete tak, aby místo slona byla díra a z papíru vám zbylo jen okolí zvířete.  Tuto A4ku z vystřiženým slonem přiložíte na papír s látkovou mozaikou. Lepit to k sobě ani nemusíte, u rámečků většinou bývá sklo nebo průhledný plast, který papír na látkový papír přitiskne. Já použila obyčejné rámečky z IKEA.

A tady výstavka slonů vzniklých v naší tvořivé dílně včetně Klárčina mozaikového.


P.S. Ta porcelánová nádoba na kafe je můj nový úlovek od našich ze stodoly - juchů :)

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Evi díky! Klárka lepila jak divá, jen ji štvalo, že se nikdo neinspiroval jejími nepravidelnými tvary. Třeba vás to doma taky chytne..

      Vymazat
  2. Pekný nápad a pekne ti to ladí s dózou!
    Dóza boží:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Geniálně jednoduchý a maximálně efektivní nápad. Díky za něj, Iva K.

    OdpovědětVymazat
  4. Jéééé, to vypadá super! Na první pohled jsem myslela, že je to z washi pasek a oni jsou to látky ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, ale z washi pásek by to taky mohlo vypadat dobře - možná dobrý nápad na vánoční přání :)

      Vymazat
  5. Barčo, posílám paní učitelce spolu se zbytky látek. Děkuji za inspiraci:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, super!! Taky mě to už napadlo, podělit se o své zbytky s institucemi, jen jsem to ještě nestihla zrealizovat :)

      Vymazat