středa 9. září 2015

Jak střídat barvy u háčkování




Konečně se mi podařilo vyladit střídání barev tak, aby to nevypadalo obludně. Podle všude uváděného postupu (tedy protáhnout poslední pevné oko, kterým ukončuji řadu, už novou barvou) mi to prostě nešlo, a tak jsem perfecionisticky radši barvy nestřídala. Pak jsem se ale zamilovala do pruhovaných ponožek (prozatím do těch u háčkované zvěře :-)), a tak jsem se odhodlala na to přijít. Nejlepší a nejméně nápadné střídaní barev mi připadá to nejjednodušší a nejtrapnější řešení, totiž řadu ukončit pevným okem původní barvy. A pak až uháčkovat řetízkové oko novou barvou, přičemž starou přízi, která mi tam zůstane trčet, utáhnu, co to jde. Potom ještě druhé řetízkové oko (všechno už novou barvou) a pokračuju krátkými sloupky... Na konci řady je důležité ukončit pevným okem pod tyto dvě řetízková oka, kterými jsem řadu začínala. Výsledek není až tak nic moc při střídání barev po každé řadě, ale při střídání po dvou řadách už kromě trochu vystouplého švu není střídání barev moc znát. A čí že jsou ty pruhované nohy nahoře? To třeba zítra...

Žádné komentáře:

Okomentovat