úterý 11. října 2016

Háčkovaná mýdlenka


Hned po tom, co jsem si do porodní tašky sbalila Terezčin plavací kruh s medvídkem Pů, jsem začala shánět mýdlo s dubovou kůrou. Že prý je to zázrak na všechny poporodní bolístky.

Sehnala jsem příjemně malé, krásně voňavé a docela i ekologicky vypadající mýdélko. 

Hned jak jsem si ale představila oslizlou plastovou krabičku, ve které za časů mého dětství tahle mýdla bývala, šel mi mráz po zádech. Kdysi mi někdo říkal o háčkovaných pytlících. Něco na způsob těch žlutých plastových sítěk, které ve mě vzbuzují jen o něco málo menší odpor než plastové krabičky.

No nic, žádnou jinou přijatelnější alternativu jsem nevymyslela. A vyzkoušet to musím, přece jen se časem chystám to málo z naší kosmetické a hygienické výbavy trochu zpřírodnit. A kdy jindy bude lepší příležitost než v erární sprše novorozeneckého oddělení. 

Žádný návod na mýdlenku, která by se mi líbila, jsem honem nemohla najít, tak jsem narychlo jeden vytvořila. Stejně narychlo teď píšu jeho postup a stejně rychle budete mít tenhle mýdlo-pytlík uháčkovaný - slibuju..




Začala jsem 16ti řetízkovými oky a pak ještě třemi navíc. Počet ok si naměřte podle šířky mýdla, které chcete v pytlíku mít. Do čtvrtého oka od konce jsem uháčkovala dlouhý sloupek a pokračovala až do konce řady stylem jeden dlouhý sloupek, jedno řetízkové oko. Další řadu začnu zase třemi řetízkovými oky a pokračuji stejně jako v předchozí řadě. 

Počet řad jsem odměřila podle výšky mýdla, krát dvě. Je dobré udělat ještě pár řad navíc, řekla bych tak sedm až osm, aby síťovka pytlíku pokračovala ještě i kousek nad mýdlem a šňůrkou šel otvor dobře stáhnout.

Výsledkem dosavadního snažení by měla být dlouhá obdélníková pravidelná síť z dlouhých sloupků. Tu jsem složila po její dlouhé straně napůl a bok, dno a druhý bok budoucího pytlíku sháčkovala krátkými sloupky. Dělala jsem vždy dva krátké sloupky do každého oka sítě, v rozích čtyři.

Když jsem tyto tři strany sháčkovala a dostala tak něco podobného pytlíku, obháčkovala jsem podobně i celou horní hranu pytlíku kolem dokola. Jen místo dosavadních krátkých sloupků jsem použila sloupky dlouhé - do každého oka sítě opět dva. Ukončila jsem pevným okem a pořádně zapošila tupou jehlou. 

Šňůrku jsem ukroutila ze stejné bavlněné příze. Postup kroucení je tady - já použila jen asi jeden metr příze a mám tedy asi půlmetrovou šňůrku. Na obou koncích mám uzlík.

Hotovo dvacet. 

Háčkovala jsem přízí Schachenmayr háčkem 3,5.

Jsem dost zvědavá, jestli bude pytlík dobře sloužit a bude méně slizký než žluté síťky. Uvidíme..



A pokud máte tak starostlivou tchýni jako já, která je ochotná vám celé léto několikrát opakovaně prát a sušit třešňové pecky (moc jí za to děkuji, já to před pár lety vzdala a napůl shnilé a smradlavé pecky letěly do popelnice), ušijte si k mýdlence i obal na tento třešňový nahřívací polštářek. Já ho ušila ze svých dvou nejoblíbenějších látek a i kdybych ho v porodnici nepoužila, už jen ty látky mi tam budou dělat radost..

6 komentářů:

  1. Krásná síťovka na mýdlo, já mám dubovou mast... A tchýni zdravím, závidím a obdivuji, toho si važ. Každopádně dva pytlíčky s peckami určitě nevyužiješ a modrá pro holčičku?! Nepřijatelná hrůza! Náš chlapeček by naopak určitě ocenil a když už se v té porodnici potkáme... :-) Pěkný den, iva
    P.S. Viděla jsem už i nahřívací pecičky z hroznů, to by byla výzva (nejen pro tchýni :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Cha cháá.. pytlík mám jen jeden, z každé strany je jedna látka :) Ale budu Ti ho tam půjčovat, jo? A budeme přikládat každá z té správné strany :D Jo, a myslím, že na babiččinu starostlivost jsou i pecičky z hroznů krátké..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě, že jsem dnes pořídila ty hroznové pecičky... Přikládáš je i preventivně? Báječná babička, sláva jí! i.

      Vymazat
    2. Zatím nepřikládám... Ale můžu zkusit začít, třeba se pak začne NĚCO dít :)

      Vymazat
  3. Super síťovka, určitě dobře vyzkoušej, a dej vědět, taky nesnáším ten mýdlový sliz na umyvadle:-) Já mám našité nahřívací polštářky z pohankových slupek, vyzkoušeno na Stelince a super:-) Čekám na lepší světlo na focení:-D Je tu furt černo.
    PS: jinak panenka je na světě... až teď, chudinka malá, ale je krásná a moc se mi líbí. Děkuji. Asi ušiju i toho medvěda, jak jsem ti psala:-) Chtěla jsem je nacpat těmi pohankovými slupkami, to by taky nebylo špatné, co? :-) Neodpustím si ale reakci mých dětí na hotovou panenku: Stelinka ji hned, jak jinak, strčila do pusy a pak s ní třískala o zem, jak dělala na břichu letadlo a Adam? Ten když ji viděl, tak mi říká: Maminko, ta je krásná, ale dobře by se s ní hrálo Chodí pešek okolo, že? :-) Zdravím moc, pa:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dám vědět - zatím jsem jen zjistila, že nemáme v koupelně žádné háčky, takže netuším, kde bude viset :) Jsem ráda, že má panenka úspěch - bušení o zem je super reakce :D A pešek je skvělý nápad - úplně jsem na tuhle hru zapomněla. Taky zdravím..

      Vymazat