pátek 22. července 2016

Batohy


Byl to boj, ale zmákla jsem to. Městský koženkovo - látkový batoh, který už jsem měla dlouho v hlavě a až díky Lence, kamarádce z VŠ (kterou jsem ale poznala až po VŠ :)), se jeho představa zhmotnila. Trvalo to dlouho - moc děkuji Lence za trpělivost - a vznikla první zkušební verze. 

Verze, kterou jsem v první chvíli chtěla prohodit oknem ven, rozstříhat na malé čtverečky, jednoduše rychlý a rázný (a uklidňující) proces. V druhé fázi nabídnout za cenu materiálu (což je mimochodem odhadem tak čtyři až pět set korun). Ve třetí fázi mi zabylo líto materiálu, batoh jsem celý rozpárala  a přešila.  Stálo mě to ovšem více jak měsíc času, protože znovu se pustit do něčeho, co se nepovedlo, navíc s ne moc jasnou vizí jak to dopadne teď.. No prostě trvalo to... A znovu děkuji Lence, protože kdybych batoh šila pro sebe nebo prostě jen tak, nejspíše by tahle proklínaná verze skončila někde naspod ve skříni a k novému pokusu bych se třeba nikdy neodhodlala.

Vznikl tak batoh, který namísto původně zamýšlené překlápěcí klopy (podobně jako na taškách s přehazovačkou) má klopu rolovací, pohodlně se do něj vejde i notebook větších rozměrů a k němu klidně i boty a oblečky na večerní jógu. Díky rolování jde do určité míry přifouknout jeho objem.



Rolovací verze se sice osvědčila, ale přišla mi tak nějak moc pánská a celkově možná pro křehkou děvu moc "hamatná", takže jsem se odhodlala ke klopě. Té jsem se dlouho bránila. A celkově jsem u všech rozměrů pár centimetrů ubrala. 

Vznikly dvě verze batohu lišící se tvarem klopy. Obě mají zvenčí podle mě super praktickou kapsu na zip pro rychlejší přístup například ke klíčům, telefonu a podobně. Dovnitř jsem přidala do zádové části kapsu na notebook, který v ní lze připevnit přezkou na suchý zip a počítač tak drží pěkně na svém místě a nikam se nepřeklápí. Zádová část je vyztužena textilní, ale superprkennou výztuhou, která zaručí komfort a ochranu jak chytrému stroji tak jeho nosiči. Dno je zdvojené, takže  batoh podle mého názoru unese téměř slona :)



Lenka si z těchto tří variant vybrala poslední variantu s ptáčky a šedou koženkou. Děsně mě potěšilo (a musím se tím prostě pochlubit :)), že ještě v den předání batohu mi volala, že spolubydlící se její nový batoh líbí a že by chtěla ten rolovací, pokud je ještě volný. Když jsem jí ho za pár dnů předávala, přijela si pro něj Lenka na smluvenou zastávku tramvaje stylově na kole, v šatech a s svým už obydleným batůžkem na zádech. A já měla sto chutí si ji vyfotit, protože ji celá tahle kombinace batoh-kolo-šaty děsně sekla. Rozhodně o dost víc než nafocené figuríně :)




Z těchto tří batohů mi zbyl už jen ten chevron s tmavě hnědou koženkou, takže kdybyste měli zájem, pište. Časem chci našít batůžků více do skladových zásob, vzhledem ale k tomu, že plánů je hodně a času moc není, si vůbec netroufám říct, kdy to bude.

Mám v plánu jak menší batůžky s klopou pro křehké ženy, tak elegantně rolovací (a možná v dalších variantách celokoženkové) batohy pro muže, kteří  přece taky musí nutně potřebovat batoh, jenž je oproti tašce na laptop praktický, ale zároveň elegantní.

13 komentářů:

  1. No ty jsou!!! Krásné všechny tři. A moc se těším na další vzory. Bezva nápad, super provedení. Je to prostě paráda! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, ty jsou luxusní! Mi se moc líbí ten rolovací... Hele, nepotřebuješ třeba ještě nějaký obraz nebo tak něco...?:-D P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? No jeden nápad bych měla, sesumíruju si to a napíšu na mail. Moc děkuju za pochvalu, hrozně mě to těší, to pak člověk trochu zapomene na tu trnitou cestu, která k výsledku vedla, a říká si, že to stálo za to.. Jo, a mimochodem, obraz sklízí velké ovace - a až teď z obýváku uděláme fakt obývák a ne přespávací místnost, bude perlou prostoru :)

      Vymazat
  3. Já se už asi měsím morduju právě s rolovacím - a tys to zmákla naprosto skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, no tak teď už žádného boje a stresu nelituju - pochvala od tebe mě bude hřát dlouho - díky :) Nejdřív jsem ho chtěla překlápěcí, ale nedařilo se mi ho vytunit, takže mě pak napadlo ho zarolovat. Doma moc ohlasů nesklidil, ale mi to přijde praktické. Tak přeju, ať se brzo zadaří ho dokončit - ten povznášející pocit pak...

      Vymazat
  4. Krásne:-)
    Mne ten prvý...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ty se Ti fakt povedly! Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ty se Ti fakt povedly! Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Teď se chystám na další tři, tak snad to do porodu zmáknu (mám čtrnáct dnů :)) B.

      Vymazat
  7. Dobré odpoledne, batůžky jsou krásné, jaká je asi v průměru cena těch,co vidím nahoře? díky moc Monica.krejcova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat