středa 4. listopadu 2015

Byla jsem tam!




Šití Nití v Brně na Jánské 12. Dlouho jsem to odkládala, s naším pořád ještě nedorekonstruovaným domem a dočasným bydlištěm u rodičů na severní Moravě na to pořád nebyl čas a příležitost. Až včera po proskenování mého chrupu zubařem. Vlak mi beztak ujel a další jel až za hodinu. Navíc bez dětí, to se jen tak nestává. Takže plán byl jasný: Stoklasa (nově v Brně přímo na Čáře pod hodinama) a Šití Nití. Stoklasa to je stará známá, samoobslužná galanterie, kde člověk najde snad všechno, na co si vzpomene a sám a v klidu si to vybere - nádhera. 

O šití Nití toho dost napovídá už úžasná upoutávka na ulici v podobě dámského kola ověšeného látkovými vlaječkami. Dvůr, nebo spíše atrium, kterým se k obchodu dostává, je další nádherná věc. A když člověk vejde... No prostě: látek spousta, některé tradiční více, některé méně, a některé kousky úplné perly. 

Měla jsem hlad a to jediné mě donutilo nestrávit tam celou hodinu. Ještě krásnější než krásný mi přišel regál s úplety - škoda (nebo možná štěstí :-)), že nemám overlock a na normálním stroji s nimi zatím dost bojuju. Každopádně po náročném vnitřním boji jsem vybrala jen (!!!) pět látek (ze kterých jsem ještě teď celá unešená a celou zpáteční cestu vlakem jsem je nenápadně okukovala v tašce). Pak jsem se dala do řeči se slečnou a paní prodávající (že by máma a dcera?). Hrozné sympaťačky. Probraly jsme toho dost. A trochu jsem je naočkovala Lottou Jansdotter - neznaly ji, ale napsaly si jméno a slíbily, že zkusí nějaké látky sehnat. Hurá! Látky mi zabalili do kráááásné bílé papírové tašky s jejich logem, k tomu pytlíček levandule. Ten jsem objevila až ve vlaku při rádoby nenápadném nakukování do tašky. 

Krásný obchod, krásné látky, milá obsluha, krásně zabaleno. Že by nová doba látek v Brně? Nadnášela jsem se po cestě od tam tak, že jsem málem zapomněla na Stoklasu a dokonce i na jídlo - což je u mně co říct :-) Trochu to ve mně vyvolalo moji dlouhodobou touhu mít v Brně obchod s látkami. Ale opravdu jen na chvilku, na to mám pořád ještě dost málo podnikatelského ducha...

---------------------------

Konečně dokončené obaly na knihy (příští sériovou výrobu omezuji počtem pět - jedenáct je fakt na budku), první kosmetická taštička (ty možná ještě čtyři vzniknou) a moje včerejší úlovky ze Šití Nití - kdo má pár peněz navíc, směle na Jánskou!


Žádné komentáře:

Okomentovat