pátek 24. března 2017

Záložka do knihy - návod




Slíbila jsem po Novém roce, že se budu snažit dávat sem více návodů. Chvíli mi to trvalo, protože najít čas krom šití ještě na nafocení postupu a sepsání je nějak čím dál těžší.

Dnes pro vás ale jeden mám. Superjednoduchý, možná mě obviníte, že vás podceňuji. Každopádně cílem je, aby ho mohl ušít i ten, kdo ještě nikdy nic neušil. Navíc - kdysi jsem tady psala návod na obal na knihu, který podle mě záložka krásně doplňuje.


Budete potřebovat kousek látky 23 x 10 cm a 20 x 8 cm  výztuhy (ideálně S320, k dostání zde, ale šel by podle mě i klasický vlizelín z galanterie - ne úplně tenký, nebo tenký, ale použít dvě vrstvy na sebe, záložka to podle mě snese). Pak buď etiketu nebo třeba kousek koženky s navlečeným korálkem.

Látku pořádně vyžehlete a doprostřed nažehlete výztuhu tak, aby to měla ke všem krajům stejně daleko.

Sežehlete látku s nažehlenou výztuhou podélně napůl a přesně kolem výztuhy zažehlete směrem ke středu (na rubovou stranu) všechny čtyři hrany.

Záložku po středové sežehlené hraně zavřete jako knihu a schovejte tak dovnitř všechny nezačištěné a dovnitř sežehlené hrany - na několika místech sešpendlete.
Nezapomeňte dovnitř horní kratší hrany vložit a přišpendlit etiketu nebo koženku s korálkem.

Sešijte při krajíčku všechny čtyři hrany kolem dokola. Šiju na šířku rysky na patce stroje - to znamená, že látka se ztrácí na okraji vnitřního okýnka patky. Nezapomeňte na začátku i konci zapošít (projet strojem tam, zpátky, tam), aby se vám dílo nevypáralo.


A záložka je hotova. Co třeba darovat někomu knihu a k tomu mu do ní vlastnoručně ušít záložku?


P.S. Pokud se ptáte, jak zvládám se dvěma dětmi a malou Sárou šít, tak přesně tak, jak to popisuje Aňa Geislerová ve své knize P.S. (viz P.S. na úvodním obrázku:))

4 komentáře:

  1. Děkuji za inspiraci, sice jsem zkušená švadlena, ale každý návod se hodí, obzvláště ten na obal na knihu. Trhy se blíží a já přemýšlím, co letošním zákazníkům nabídnout :-DMěj krásný víkend a moc děkuju :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Baru, moc děkuji za návod, pochopila jsem i já, pro mě je to fajn tip k dárkům, které už zvládám ušít (nákupka, basic toaletka). A knížku už ode mě nikdo nedostane bez záložky, tak přísahám :-)
    Ještě jednou díky a krásné jaro iva k.

    OdpovědětVymazat
  3. Ivo, super, to mám radost, že návod využiješ. Já osobně mám tyhle vyráběné dárky moc ráda. Jen pozor na Šití nití - je to tam návykové :) Taky přeju krásné jaro!! B.

    OdpovědětVymazat